[OSM-talk-nl] gevraagd: mapserver map file voor postgis osm2pgsql db?

Martijn Pannevis openstreetmap at panman.nl
Mon Mar 3 16:51:00 GMT 2008

Gert Gremmen wrote:
> Miscchien een beetje gekke vraag:
>
> Waarom wil men een Googl-isch  look van OSM ??

Eigenlijk heel simpel: Omdat ik dat mooier vindt.
Of dat komt door gewenning weet ik niet (ik kan er natuurlijk niet meer
blanco naar kijken), maar als je een willekeurige uitsnede van OSM en
Google Maps neemt, van hetzelfde gebied, dan vind ik de Google maps vorm
een heel stuk sprekender, levendiger er uitzien.
Dat moet zeker ook mogelijk zijn met andere kleuren dan die exacte
combinatie die Google gebruikt, maar daarvan weet ik iig dat ik hem mooi
vindt, en dat hij eenvoudiger te omschrijven is dan "iets mooiers dan
het huidige".
Ik weet ook 99% zeker dat ik ooit een Mapnik style hiervoor ben
tegengekomen, maar die heb ik echt nog nergens kunnen vinden sindsdien
(en toen kennelijk niet opgeslagen :((). Als iemand die weet...
Groeten,
Martijn Pannevis.