[OSM-talk-nl] Enschede Party

Lambertus osm at na1400.info
Wed Mar 5 21:01:17 GMT 2008

> Geen idee of er een beter rapport komt dan dit, maar ik kan een paar
> vragen wel beantwoorden:

Dankje wel!

> [...]
> nederlandse projecten (carnavalskaart, etc). Of de garmin kaart daar
> binnen past zal door een wijs beraad van oude mannen besloten worden, maar
> wie dat zijn weet ik ook niet.
> JR online geeft aan bij welke limieten qua verbruik (volgens mij vooral
> verkeer) er even contact moet zijn, en sowieso is er 2x per jaar contact
> over de huidige status. Wie daarin contactpersoon is moest nog wel
> duidelijk worden (of is mij iig niet helemaal duidelijk), maar gezien de
> bezetting van de meeting heet hij vast Martijn :).
> Niet zeker of dit heel veel meer duidelijkheid verschaft...

Ok, bedankt voor de samenvatting.

De Garmin kaarten verstoken wel redelijk wat verkeer, deze maand al ruim 8
GB als ik dat zo in de stats terug zoek (bijna 300 downloads). Dat lijkt me
het grootste probleem. Qua schijfruimte valt het nog wel mee, er is
theoretisch ongeveer tweemaal de planet file grootte nodig voor het
genereren van de kaarten. Zodra de kaarten klaar zijn is het schijfgebruik
beperkt (~100 MB voor Nederland). Qua CPU gebruik zou ik het genereren van
de kaarten met een lagere prioriteit en vooral 's nachts kunnen laten
gebeuren zodat dit de overige tileserver diensten verder niet in de weg zit
maar mijn eigen machine is er een paar uur 100% mee bezig (dual core 1.8 GHz
AMD64).

Nou goed ik wacht het besluit van de raad van wijzen af en ga ervanuit dat
het hosten door kan gaan zoals het nu is.Ik hoor het wel wanneer ik andere
hosting moet zoeken voor de kaarten.