[OSM-talk-nl] Hoe lokale kopie van planet up-to-date houden?

Lambertus osm at na1400.info
Thu Mar 6 13:03:57 GMT 2008

Het zal al wel bekend zijn maar ik gebruik dus een lokale kopie van de
planet file om de Garmin kaarten te genereren. Nu download ik die gewoon
elke week maar daar wil ik graag vanaf om drie redenen:
- De meeste data heb ik al eens eerder gedownload waardoor het dus zonde
is dat die data elke keer weer opnieuw opgehaald wordt.
- Het duurt lang.
- Het legt een zware druk op de bandbreedte limieten van
mirror.openstreetmap.nl lijkt me.

Nu zijn er volgens mij twee mogelijkheden om hier vanaf te komen, nl:
1) Download alleen de hourly of daily diffs en patch deze op de hele
planet file.
2) Download de verschillen in de planet file met behulp van rsync.

Nu heb ik methode 1 al eens geprobeerd maar het duurt uren met 100% CPU
belasting voordat een kleine patch is toegepast op een planet file
waardoor het qua tijd (en verbruikte energie) niet opschiet ten opzichte
van het opnieuw downloaden van de planet file.

Komen we op optie 2. Deze heb ik geprobeerd maar ik kan zowel bij
planet.openstreetmap.org als mirror.openstreetmap.nl hier niet gebruik
van maken omdat ik er blijkbaar een SSH account voor moet hebben.

Doe ik iets fout bij het patchen van de planet file? Moet het mogelijk
zijn rsync te gebruiken zonder account? Of zijn er nog andere
alternatieven om een planet file up-to-date te houden? Is het up-to-date
houden van een mysql/pgsql database eenvoudiger/sneller?