[OSM-talk-nl] Hoe lokale kopie van planet up-to-date houden?

Martijn Verwijmeren cartinus at xs4all.nl
Fri Mar 7 04:52:08 UTC 2008

On Thu, 06 Mar 2008 15:44:05 +0100
Martijn Pannevis <openstreetmap at panman.nl> wrote:

> Gisteren zien langskomen op IRC of engelse dev: rsyncen van de planet
> file schijnt slecht te werken.

Was dat een OSM specifiek probleem of gewoon het feit dat rsyncen van
niet speciaal geprepareerde gzip files niet echt efficient is?

Als het dat tweede is, dan is mischien het gebruik van zsync een optie
op mirror.openstreetmap.nl. Dat is in principe rsync zonder rsync
server en het werkt wel gewoon met gzipped bestanden.
http://zsync.moria.org.uk/

Groetjes,
Cartinus