[OSM-talk-nl] Garmin kaarten met contour data (hoogtelijnen)?

Jaap-Andre de Hoop j.dehoop at data-assist.nl
Fri Mar 14 09:31:55 GMT 2008

Lambertus wrote:
> Ja, ik ga graag een weekje crossen in de Ardennen en de
> hoogteverschillen daar zijn een stuk groter dan hier. Na ondermeer 5x
> 200m klimmen (over 1.6km als ik me niet vergis) en dalen in het bos over
> een afstand van 35km zijn de beentjes toch redelijk pap.
>
> Maar als je hier op de Veluwe bekend bent en de meest gunstige route (of
> is het ongunstig) kom je ook redelijk wat hoogte tegen. I.p.v. 5x 200m
> klimmen doe je dan 10x 50m. Dat in combinatie met een hogere snelheid
> kan ook aardig voldoening geven. Je moet toch wat....

jep vergeleken met andere landen heeft Nederland vooral stoepranden,
maar dat maakt het misschien juist interessant: voor mensen die onbekend
zijn en toch lekker willen crossen is het handig om die hoogtelijnen wel
te hebben en voor mensen met een fietskar die niet willen lopen....

Het lijkt me ook wel eens interessant om hier van Twente een
hoogtelijnen kaart te zien, je hebt hier toch aardig wat vals plat, maar
goed met 10m-lijnen zie je die waarschijnlijk niet, weet niet precies
hoe nauwkeurig de metingen zijn, maar als je het in zou kunnen
stellen.......

Groets,

Jaap-Andre