[OSM-talk-nl] Garmin kaarten met contour data (hoogtelijnen)?

Freek freek_osm at vanwal.nl
Fri Mar 14 09:46:32 UTC 2008

On Friday 14 March 2008, Jaap-Andre de Hoop wrote:
> Het lijkt me ook wel eens interessant om hier van Twente een
> hoogtelijnen kaart te zien, je hebt hier toch aardig wat vals plat, maar
> goed met 10m-lijnen zie je die waarschijnlijk niet, weet niet precies
> hoe nauwkeurig de metingen zijn, maar als je het in zou kunnen
> stellen.......

Je kan in ieder geval een voorproefje zien op de internationale fietskaart
http://www.gravitystorm.co.uk/osm/
Die hebben, zo het lijkt, hoogtelijnen op iets van 15, 30 en 50m ofzo. Het
probleem wat je nu al ziet, en bij nog lagere waarden nog meer, is dat
bijvoorbeeld bossen en hoge gebouwen vaag zichtbaar worden in de
hoogtelijnen. Dat gaat een rommelig beeld geven, maar voor de meest heuvelige
gebieden in NL zijn hoogtelijnen natuurlijk wel leuk.

--
Freek