[OSM-talk-nl] OV layer op de NL server

Gert Gremmen Administrator at ce-test.info
Sun Mar 16 13:47:59 UTC 2008

JOSM protesteert als je er een stukje uithaalt wat
In een relatie zit.
Maar er zitten inderdaad nogal wat potentiele problemen
In dat relatie gebeuren.
Voor het undeleten van de relaties, ja daarvoor moet het
15K voorstel voor software zorgdragen.

Een tag voorstel:
(geïnspireerd op fietsroutes)

type = route
route = bus metro train trolley ferry
network = rpt  lpt npt wpt    (regional public transport resp local natonal world)
name = " arbitrary"
ref = "number"      lijn 6-7 etc
note = "description"  (bij trein bv: Rotterdam-Utrecht)
role = forward  backward

Ik denk dat we met deze combinatie genoeg hebben om een
Goede OV-map te maken. Later moeten er misschien nog
Tags for operator, timetableref, enz bij

Gert