[OSM-talk-nl] viapoints

Richard Duivenvoorde rdmailings at duif.net
Thu Mar 20 07:50:51 GMT 2008

Mensen,
beetje offtopic, maar ik kreeg laatst een vraag of ik viapoints kon
opnemen in een gpx file.
Vraag: wat is de definitie daarvan, en hoe zet (garmin) men dat in een gpx?
Na wat gegoogle krijg ik het idee dat een via-point een waypoint in een
route is klopt dat (een <rtept> dus eigenlijk)? En dat het een term is
uit de mapsource wereld?
Of is het meer zoals bij tomtom-achtige software een (1) speciaal punt
VIA welke je de route berekent wilt hebben?
Ik kan er in het gpx-schema geen element voor vinden, is het alleen een
'marketing'-elementje?
Wie kan hier een lichtje op schijnen?
BVD
Richard Duivenvoorde