[OSM-talk-nl] verification parties?

Armijn Hemel armijn at uulug.nl
Fri Mar 21 21:04:18 UTC 2008

*,

ik heb gemerkt dat nu de AND data al een tijdje geleden is verwerkt in
de OSM kaart het voor veel mensen niet echt interessant meer is om met
de GPS "het veld" in te trekken om een kaart te maken. Onlangs sprak ik
met iemand (ik noem geen namen ;-) ) en die zei dat de kaart nu toch af
was. Niets is minder waar. In de buurt waar ik woon en werk (twee
verschillende) zie ik redelijk wat fouten (ja, ik ga ze verbeteren,
eerst even verhuizen).

Mapping parties zijn misschien niet echt meer nodig, daarom is het
misschien interessant om te kijken naar een volgende stap: een
"verification party", waarbij een al bestaande OSM-kaart gecontroleerd
wordt en waarna verbeteringen doorgevoerd worden. Per jaar verandert er
nog best veel aan het Nederlandse weg. Daarnaast is er binnen OSM
volgens mij nog niet zo heel erg veel uitgewerkt wat betreft het concept
"verification party", dus dat kunnen we mooi oppakken :-)

Ik weet niet of er iemand te porren is voor een verification party door
de week, in Utrecht. M'n kantoor zit aan de Vleutenseweg (in de wijk
Lombok), wat behoorlijk centraal is. We hebben een Internetverbinding
(maar geen snelle), dus oploaden met JOSM is geen probleem.

armijn