[OSM-talk-nl] Grenzen

Cartinus cartinus at xs4all.nl
Mon Mar 24 19:20:49 GMT 2008

On Friday 21 March 2008 16:51:41 Skywave wrote:
> De grenzen worden op dit moment redelijk vaak beschadigd. Daarom stel ik
> voor om alle grenzen opnieuw te importeren maar dan op een andere manier.
> Namelijk dezelfde manier als ze nu doen in Frankrijk. Dat is: Alle grenzen
> maar een keer uploaden, dus geen provincie, lands en gemeentegrenzen op
> elkaar. De grenzen maak je dan als relatie. Je krijgt dan een relatie met
> de Nederlandse grens, een relatie voor de provincie Noord-Brabant en een
> relatie voor de grensgemeente.
> Hiermee tackle je meerdere problemen, de onoverzichtelijke situatie met
> [...]

Zondag wat bij mijn ouders in de buurt (Baarle-Nassau) rondgefietst. Ik ben nu
bezig de verzamelde gegevens te verwerken. Het valt me op dat er daar
inderdaad wat grens kwijt is. Het repareren daarvan laat ik maar liggen
totdat er een éénduidige manier is van het aangeven van grenzen. De complexe
situatie in Baarle roept alleen wel de vraag op: Hoe geef je enclaves en
exclaves aan als je niet aangeeft wat er rechts en links van de grens ligt?

--
m.v.g.,
Cartinus