[OSM-talk-nl] verification parties?

Richard Duivenvoorde rdmailings at duif.net
Sat Mar 22 11:12:55 GMT 2008

Hoi Mensen,
even over verificatie in het algemeen.

Googlend naar nwb kwam ik er achter dat dit als WMS beschikbaar is. Dit
betekent bijvoorbeeld dat je als je QGIS of een andere WMS-client
opstart met de volgende url:
http://www.rijkswaterstaat.nl/services/geoservices/basispakket/nationaalwegenbestand?service=WMS&version=1.0.9
en dan de laag AAA70, en inzoomt op mijn straat :-) dat je zoiets krijgt
als:
http://www.duif.net/qgis.png
Door 'featureinforequest' te doen (i-tool) krijg je de nwb eigenschappen
te zien (je ziet in de png bijvoorbeeld de eigenschappen van mijn straat).

Maar je kunt het NWB ook met de wms-plugin in joms laden.
Maak in josm (wmsplugin) een wms aan met de volgende url:
http://www.rijkswaterstaat.nl/services/geoservices/basispakket/nationaalwegenbestand?service=wms&width=1178&height=937&style=&layers=AAA70&srs=epsg:4326&format=image/png&request=GetMap&version=1.1.1&transparent=false&backgroundcolor=white

in
http://www.duif.net/josmnwb.png
zie je een paar tracks rondom mijn straat, het nwb en osm.

Het is natuurlijk niet toegestaan om zo hele wijk in kaart te
brengen/tracen, maar ik denk dat we met de combinatie qgis en
josm/wmsplugin zo wel een manier hebben om 'rotte plekken' te
identificeren. Die kunnen dan worden verzameld, en daarop kunnen dan
misschien verificatie-teams worden uitgestuurd :-)

Ok, misschien oud nieuws, maar ik vond het wel mooi om te melden.

Vr Groet
Richard