[OSM-talk-nl] [OSM-talk] potlatch satellietfoto's

Freek freek_osm at vanwal.nl
Sun Mar 23 12:37:26 GMT 2008

On Sunday 23 March 2008, Lambertus wrote:
> Is het niet handig(er) om de functies van het lakewalker script [1]
> hiervoor te gaan gebruiken als dit op grote schaal gedaan gaat worden? Dan
> hoef je misschien alleen maar een huis aan te klikken i.p.v. alle
> hoekpunten en contouren aan te geven. Minpuntje: helaas werkt dit script
> alleen maar in JOSM...dus geen officiele Yahoo! satelliet foto's (toch?).

Ik heb in Nuenen ook wat gedaan, maar mijn ervaring is dat het voor een mens
al erg moeilijk is om uit luchtfoto's te vinden waar een huis ophoudt, laat
staan voor een computer. Schuine daken (zeker met oranje dakpannen) zijn
meestal wel redelijk duidelijk door de schaduw, maar het verschil tussen
platte daken en bestrating is vaak niet zo groot.

--
Freek