[OSM-talk-nl] Fietsknooppuntennetwerk

Rob rob at coolbegin.com
Sun Mar 23 14:36:09 GMT 2008

Op 23-03-08 heeft Bert Muijtstege<bert_muijtstege at hotmail.com> het
volgende geschreven:

>   Rob & Martijn gefeliciteerd !
>
> Hier is heel wat werk ingestoken in een korte doorlooptijd, petje af !
> Ik heb nog wel wat vragen/opmerkingen die ik, niet gehinderd door enige
> kennis, hier even wil ventileren:
>
> -    Is het mogelijk om ook fietswinkels aan te geven op de fietskaart, deze
> zie ik nog niet.[1]

de shop tag wordt vanaf morgen meegenomen, zodra deze erin zit komt
die op de map

> -   Kleurstelling van de LCN lijkt veel op de steden, hierdoor valt hij weg
> [2]

heb de oranje kleur nog iets valer gemaakt, nu komt rood beter uit
blijft de vraag open welke kleuren gaan we gebruiken.. ik heb nu maar
iets gekozen
ik zag gert z'n idee met paralelle kleuren voor routes, klinkt leuk..
weet niet of dit met mapnik gaat lukken

> -     De knooppunten worden nog onder de routes gerenderd, kan dit niveau
> veranderd worden ?

zou nu beter moeten zijn

> -    Andy heeft de route einden laten afronden bij jullie is deze scherp,
> hierdoor schiet een route wel eens             door[2]

staan nu weer rond, alleen door de 50% alpha blending worden de
overlaps niet mooi

> En een hele belangrijke, wat ik Andy ook al een gevraagd heb:
> Mountainbikeroutes.
> Andy had alleen een "proof of concept" maar het is nog niet mogelijk op zijn
> kaart.
> Mijn voorstel is dit met relaties te doen en bv MTB ipv RCN te doen.
> we zouden de opstartpunten van de routes als nodes kunnen aangeven dmv het
> internationale symbool voor mountainbikeroutes.
> Ik heb hier alle officiele routes in de buurt al als gpstracks liggen, het
> zou mooi zijn als we kaarten als deze konden maken [3]

hmm is er al iets officieel over mtb routes ? ik heb wel al eens
stukje als lcn route getagged.