[OSM-talk-nl] Fietskaart

Ante ante at ffii.org
Tue Mar 25 12:00:20 UTC 2008

On Tuesday 25 March 2008 12:28:04 Lambertus wrote:
> Wellicht staat dit al op de planning, maar zou het mogelijk zijn om met
> een label de afstand tussen de knooppunten van de fietskaart (in km)
> weer te geven? Of is dat moeilijk vanwege projectie problemen?
>
> PS. In de Leeuwarder Courant (regio katern) staat overigens een
> behoorlijk groot artikel over hoe de Fietsersbond met behulp van 92.000
> Euro subsidie een GPS en internet route planner aan het realiseren is
> voor de provincie Friesland.
>
> Als de Fietsersbond dergelijke subsidies weet te regelen bij elke
> provincie hebben we het al snel over meer dan een miljoen euro subsidie
> [...]

Die rekensom is eerder ook al gemaakt:
http://www.openstreetmap.nl/archives/20-Versnipperde-kaart.html

Ik heb toen contact gehad met de fietsersbond. Probleem is dat ze van
gelicenceerd materiaal gebruik maken. Anderzijds, hun software zouden ze wel
open kunnen maken. Er kan dan uitwisseling plaats vinden. Hun ideeen over
tags zouden mogelijk via OSM een wereldstandaard kunnen worden.

En als ze alleen van NWB en OSM gebruik zouden kunnen maken, kan wat ze doen
na 1 januari wel vrijgegeven worden. Nu moet de kaart op de server blijven,
in het andere geval kan die ook op GPSen meegenomen worden. Wie via een andere
weg terug wil fietsen moet eerst een internetcafe zoeken.

Diplomatie is de ander op de voordelen wijzen van een andere zienswijze.  Ik
heb er geen tijd voor, maar als iemand het op wil pikken...

vriendelijke groet,
cordialmente,

Ante