[OSM-talk-nl] Fietskaart

Lambertus osm at na1400.info
Wed Mar 26 09:33:38 GMT 2008

Rob wrote:
> Op 25-03-08 heeft Lambertus<osm at na1400.info> het volgende geschreven:
>
> hehe, heb je ook de echte knooppunten kaart bestudeerd?

Dat ook maar een collega, die net begonnen is met OSM vanwege de
fietskaart die ik hem liet zien, vroeg erna en het lijkt me zowieso wel
logisch...

> heb er ook al eens over nagedacht, alleen zie ik zelf nog geen simpele
> manier om dit te realiseren.. de afstand tussen 2 knooppunten zou dan
> uit de route relatie moeten volgen, maar deze info hang je niet
> makkelijk aan een "weg/line" in de database.
>
> misschien hebben anderen nog tips

Zijn er geen mogelijkheden in OpenLayers om lengtes e.d. te bepalen?
JOSM heef een measurement plugin die dergelijke berekeningen kan doen.
In iedergeval lijkt het me niet de bedoeling dat mappers die als
eigenschap aan een relatie of way gaan hangen.

> kennen jullie trouwens deze belgische site al:
> http://www.fietsnet.be/routeplanner/default.aspx

Nee, maar nu wel ;-)

Het wordt tijd dat het weer wat beter wordt, dan is het ook leuk om
knooppunten te gaan fietsen...