[OSM-talk-nl] Fietskaart

Rob rob at coolbegin.com
Wed Mar 26 10:23:47 UTC 2008

Op 26-03-08 heeft Lambertus<osm at na1400.info> het volgende geschreven:
>  > heb er ook al eens over nagedacht, alleen zie ik zelf nog geen simpele
>  > manier om dit te realiseren.. de afstand tussen 2 knooppunten zou dan
>  > uit de route relatie moeten volgen, maar deze info hang je niet
>  > makkelijk aan een "weg/line" in de database.
>  >
>  > misschien hebben anderen nog tips
>  >
> Zijn er geen mogelijkheden in OpenLayers om lengtes e.d. te bepalen?
>  JOSM heef een measurement plugin die dergelijke berekeningen kan doen.
>  In iedergeval lijkt het me niet de bedoeling dat mappers die als
> [...]

nee, ik bedoelde meer dat osm2pgsql de route relatie moet analyseren
en meten. Dat zou nog wel te doen moeten zijn op line/weg niveau. er
moet dan een extra veld bij in de db met de lengte. Alleen wat wij
willen, de lengte tussen 2 knooppunten, is lastig voor mapnik. ik
vraag me trouwens af hoe ze die srtm/contour data visualiseren in
mapnik, die moeten ongeveer hetzelfde probleem hebben. Zal wel met
shape files gebeuren..