[OSM-talk-nl] Fietskaart en Campings

Bert Muijtstege bert_muijtstege at hotmail.com
Fri Mar 28 16:40:54 UTC 2008

Het antwoord is dus nee, jammer

Quote:

Het zal je niet verbazen dat ik inderdaad op de hoogte ben van openstreetmap. Ook heb ik al eerder verzoeken gehad mijn campings hier aan toe te voegen. Er zijn echter diverse redenen voor mij hier negatief op te reageren. Zonder hier uitputtend op in te gaan, wil ik wel er wel enkele noemen.

Voor zover mij bekend is Openstreetmap eigenlijk vooral gericht op de Garmin-gebruikers, terwijl mijn website bedoeld is voor een zo "breed mogelijk publiek".
Een tweede reden is dat ik graag "volledig grip" wil houden op hetgeen me dagelijks bezighoudt, als voorbeeld dus ook dit mailtje.
Een derde, en voor mij eerlijk gezegd niet onbelangrijke, reden is dat ik in de (relatief verre) toekomst op het moment dat via mijn website vrijwel alle Europese campings te vinden zullen zijn, door middel van sponsored links op mijn site inkomsten wil genereren ter aanvulling op mijn pensioen. Hiervoor is het dan wel noodzakelijk dat de gebruikers van mijn werk dit doen als bezoeker van mijn website en deze niet kunenn downloaden via andere url's. Ik zal dan ook mijn werk (waarvan de tijdsinvestering niet makkelijk kan worden onderschat) beschermen waar ik kan.
Ten aanzien van Openstreetmap heb ik overigens geen angst dat zonder toestemming mijn bestanden zullen worden gebruikt. Ik heb deze "club" tot nu toe althans als zeer fatsoenlijk opererend leren kennen.

Ik hoop hiermee mijn standpunt duidelijk te hebben gemaakt en ik vraag hiervoor ook begrip.

Vriendelijke groeten,
Archie

[Einde Quote]

From: bert_muijtstege at hotmail.comTo: talk-nl at openstreetmap.orgDate: Thu, 27 Mar 2008 23:03:47 +0100Subject: Re: [OSM-talk-nl] Fietskaart en Campings

Mail is onderweg, afwachten dan maar. Bert> Date: Thu, 27 Mar 2008 21:22:17 +0100> From: rob at coolbegin.com> To: talk-nl at openstreetmap.org> Subject: Re: [OSM-talk-nl] Fietskaart en Campings> > goed idee, want volgens mij hebben we nog erg weinig campings> > Rob> > Op 27-03-08 heeft Bert Muijtstege<bert_muijtstege at hotmail.com> het> volgende geschreven:> >> > Dames en Heren,heeft iemand ooit al eens contact opgenomen met deze heer:http://archiescampings.eu/Hij heeft alle campings als POI's. Ik kan er wel eens een mailtje aan wagen.Misschien kunnen we dan eenzelfde aktie als met gpsfietsroutes doen.er een mailtje aan wagen ?Bert> > _________________________________________________________________> > De mooiste afbeeldingen van Angelina Jolie vind je met Live Search> > http://search.live.com/images/results.aspx?q=angelina%20jolie&FORM=MIINTM> > _______________________________________________> > Talk-nl mailing list> > Talk-nl at openstreetmap.org> > http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl> >> > _______________________________________________> Talk-nl mailing list> Talk-nl at openstreetmap.org> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl

Lees jij al je Hotmail op je mobiel? Gebruik Hotmail nu op jouw mobiele telefoon.