[OSM-talk-nl] Nauwkeurigheid AND

Gert Gremmen Administrator at ce-test.info
Sat May 3 07:35:59 UTC 2008

Ga er maar vanuit dat de And dat verschoven is
Ook Google en andere kaarten zitten vaak 10-tallen meters
fout. Niet overal, en soms zelfs niet overal indezelfde wijk.
Het hangt af van hoe oud de traces zijn waarop gebaseerd.
Maak gedurende een week in je eigen buurt (of in elk geval
waar de fout optreedt, elke dag hetzelfde traject met
daarin tenminste 1 recht hoek.
Na 5-10 keer krijg je een goed gemiddelde dat in elke geval
binnen de GPS onnauwkeurigheid valt, en in het geval
van lage bebouwing onder de 5 meter zou moeten liggen.
Gebruik dat als ijking voor de buurt.
IHA zijn alle consistente afwijkingen (meer daags) fouten
in de and data. Gewoon opschuiven die hap.
Bij outen komt er vanzelf iemand die het weer terugschuift.

Gert