[OSM-talk-nl] Nauwkeurigheid AND

Cartinus cartinus at xs4all.nl
Sat May 3 00:00:10 BST 2008

On Friday 02 May 2008 15:08:01 Sjors Provoost wrote:
> Voorlopig blijf ik van de AND data af en schuif ik mijn waarnemingen
> braaf op, maar dat werkt niet heel lekker.

Ik was in het begin ook voorzichtig met het aanpassen van de AND data. Maar na
verloop van tijd gaf dat alleen maar frustratie. Toen de Yahoo satelliet- en
luchtfoto's plotseling in een betere kwaliteit beschikbaar kwamen, waren er
bovendien twee bronnen (Yahoo en de Garmin GPSMap 60Cx die ik gebruik) die
aangaven dat de AND data in Utrecht verschoven is t.o.v. de werkelijkheid.

Ook zitten kaarsrechte wegen volgen de AND data vol met kleine slingers. (Zie
de Rhonedreef en de Ebrodreef in jouw eerste voorbeeld.

Ik heb in Kanaleneiland en Transwijk bijna alle wegen rechtgetrokken en
verschoven.

--
m.v.g.,
Cartinus