[OSM-talk-nl] Plaatje

Freek freek_osm at vanwal.nl
Sun May 4 12:33:46 BST 2008

On Sunday 04 May 2008, Cartinus wrote:

> Inderdaad! Dit is een mooi plaatje voor op:
> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/WikiProject_Netherlands

Done.

> Ga je dit plaatje vaker maken, zodat we de voortgang kunnen zien? Of is er
> een makkelijk recept zodat iedereen het zelf kan doen? E.v.t. van andere
> uitsneden, bijv. alleen de provincie Utrecht.

Ik heb net ook even een versie van alleen Utrecht gemaakt met een resolutie
van 50 vierkante meter per pixel: http://vanwal.nl/osm/utrecht_20080502.png
(Vorige was 100 m^2/pixel.) Maar ik denk dat het niet veel nut heeft om op
deze manier nog hogere resolutie plaatjes te maken, ze zijn bedoeld om een
totaalbeeld te geven waarbij data over kleine gebiedjes wordt opgehoopt
[mislukte vertaling van aggregate - red.]. Als de gebiedjes te klein zijn
valt er weinig op te hopen.

Progseltje is te downloaden op http://vanwal.nl/osm/density-20080504.tgz
Je hebt Qt4 en Proj4 nodig, voorbeeldjes staan in de README.

--
Freek