[OSM-talk-nl] Plaatje

Jeroen Dekkers jeroen at vrijschrift.org
Sun May 4 13:27:57 UTC 2008

At Sun, 4 May 2008 10:55:22 +0200,
Freek wrote:

> [...]

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

> Ja, helaas wel, ik wist alleen niet dat het "probleem" zo groot was (en er is
> ook nog zo veel nieuw werk te doen...).

Het probleem is volgens mij dat we de juiste tools daar nog voor
missen. Voordat we de AND data kon je immers gewoon een stuk pakken,
daar met je gps doorheen gaan en je wist zeker dat je weer een groot
stuk in kaart gebracht had. Ook kon je als je ergens naar toe ging je
gps aanzetten en je wist vrij zeker dat je wel ergens langs kwam wat
er nog niet op stond.

Tegenwoordig staat de meeste data er al in. Wat we nodig hebben is
applicaties zoals route planners die mensen kunnen gebruiken. Laat ze
automatisch tracken en als er dan fouten in zitten kunnen mensen die
later verbeteren. En map software voor mobiele telefoons/PDAs/internet
tablets/etc. Zo heb ik wel maemo-mapper op m'n N810, maar die download
gewoon de tiles van de slippy map en zonder internet kan je alleen
zien wat je in je cache hebt zitten. Dat kan beter.

Maar als ik naar buiten kijk begint het weer prima weer te worden voor
een mapping party. Dus misschien moeten we gewoon weer eens wat gaan
organiseren? We hebben die GPS'en die kaarten kunnen laten zien niet
voor niks aangeschaft.

Groeten,

Jeroen Dekkers