[OSM-talk-nl] Plaatje

Freek freek_osm at vanwal.nl
Sun May 4 15:24:25 BST 2008

On Sunday 04 May 2008, Jeroen Dekkers wrote:
> Tegenwoordig staat de meeste data er al in. Wat we nodig hebben is
> applicaties zoals route planners die mensen kunnen gebruiken. Laat ze
> automatisch tracken en als er dan fouten in zitten kunnen mensen die
> later verbeteren.

Dat zou zeker een deel van de oplossing zijn ja, maar ik denk dat er
bijvoorbeeld voor de grote steden wat meer systematische acties nodig zijn om
behoorlijke kwaliteit te bieden. Ik vind echter zelf ook het in kaart brengen
van nieuwe dingen interessanter, misschien dat we daar wat meer mee
kunnen "adverteren", zoals bij die "MicroMappingMiddag" in Amsterdam:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Amsterdam#MicroMappingMiddag_-_Horeca
Het aardige is dat je het in kaart brengen van "nieuwe" dingen als doel kunt
hebben en ondertussen ook de bestaande kaart kan controleren.

Daarnaast zijn mapping parties in nieuwbouwwijken en natuurgebieden
interessant.

> En map software voor mobiele telefoons/PDAs/internet
> tablets/etc. Zo heb ik wel maemo-mapper op m'n N810, maar die download
> gewoon de tiles van de slippy map en zonder internet kan je alleen
> zien wat je in je cache hebt zitten. Dat kan beter.

Ik zag dat er een versie van Navit voor de N810 is, dat lijkt me een
veelbevolend begin. Echt editten van de kaart op zo'n ding zou natuurlijk ook
mooi zijn, maar dat is weer een stap verder.

> Maar als ik naar buiten kijk begint het weer prima weer te worden voor
> een mapping party. Dus misschien moeten we gewoon weer eens wat gaan
> organiseren? We hebben die GPS'en die kaarten kunnen laten zien niet
> voor niks aangeschaft.

Klopt, die dingen werken trouwens echt geweldig voor dit soort taken :-) Ik
ben trouwens ook wel te porren voor een nieuwe mapping party.

--
Freek