[OSM-talk-nl] Controle van AND data (was: Re: Plaatje)

Ronald Nooij ronald at ronsoft.nl
Sun May 4 14:43:01 BST 2008

Citeren Ante Wessels <ante at ffii.org>:
> Maar inderdaad, het echte mappen lijkt op de achtergrond te raken.

En ook geheel onlogisch denk ik. Veel wegen zitten er nu in met dank
aan AND. En het controleren van kaarten is natuurlijk ook een stuk
minder spannend. Voor sommigen dan. Ik ben nieuw op de lijst maar heb
wel al wat dingen gevonden om me eens in te gaan verdiepen.

In Meppel bijvoorbeeld is er een grote lus over het spoor heen. De
ing. C.F. Bekinkbaan. Volgens onze kaarten is dat één richting (de
stad uit - west naar oost) Maar tot een paar weken terug was dit nog
gewoon een doorgaande en drukke twee richtingsweg. Volgende week moet
ik in Meppel zijn en ga ik er even polshoogte nemen. Ik weet namelijk
ook dat er aan die weg werd gewerkt. Maar het is een dus danige route
(en ook een flink breede weg) dat ik me niet voor kan stellen dat deze
wordt omgebouwd naar één richtings weg. Of iemand is zo ijverig
geweest om zelf de wegwerkzaamheden in het kaartmateriaal te stoppen.
Spannende vraag.... gaan we tijdelijke wijzigingen in
verkeerssituatie's ook bijhouden? Zodat routers en planners daar
rekening mee kunnen houden?

Volgende controle lag is het Dichtershof in Assen. Dit is een kleine
wijk aan de rand van het centrum die geheel opnieuw wordt ingericht.
Huisnummering is nog niet of nauwelijks in onze kaarten verwerkt en
ook mist er nog een plantsoen. Het is mijn bedoeling om (met dit mooie
weer) het Dichtershof eens opnieuw in te meten. Het gaat om de wijk
binnen de volgende straten:
A.H.G Fokkerstraat, Industrieweg, Het Kanaal en de Groningerstraat.
Het ontbrekende plantsoen is het Bilderdijkplantsoen.

Groetsels,

Ronald