[OSM-talk-nl] China onderzoekt kaartmateriaal. OSM ook in het vizier?!?

Ronald Nooij ronald at ronsoft.nl
Tue May 6 11:07:42 BST 2008

Zojuist viel mijn oog op een artikel die mogelijk ook voor OSM
gerelateerde zaken zou kunnen gaan spelen.

Tevens kon ik mij een quote herinneren die als volgt ging:
Rotterdam - AND Automotive Navigation Data has agreed with the
OpenStreetMap Foundation to donate digital maps of the Netherlands,
China and India to the OpenStreetMap community

Dat betekend dus dat AND mogelijk 'illegaal' chinees materieel heeft
gedoneerd waardoor OSM problemen zou kunnen krijgen met de overheid
van china.

Of ben ik nu te parnoïde en zie ik beren op de weg?

Het betreffende artikel in het AD  (bron: ANP)
http://www.ad.nl/economie/2272116/China_onderzoekt_Google_op_illegale_kaarten.html