[OSM-talk-nl] China onderzoekt kaartmateriaal. OSM ook in het vizier?!?

Stefan de Konink skinkie at xs4all.nl
Tue May 6 10:12:17 UTC 2008

On Tue, 6 May 2008, Anonymous Person wrote:

> Dat betekend dus dat AND mogelijk 'illegaal' chinees materieel heeft
> gedoneerd waardoor OSM problemen zou kunnen krijgen met de overheid
> van china.

Vorig jaar verbood China het maken van kaarten in China door buitenlandse
bedrijven en instellingen. Bij het onderzoek zijn acht ministeries
betrokken.

> Of ben ik nu te parnoïde en zie ik beren op de weg?

Dit geldt de laatste keer dat ik het controleerde ook voor Rusland. En ik
zie het probleem voor OSM ook niet zo ;) Als een paar Chinezen gaan
mappen voor OSM, ontwijk je de regel toch al? Daarbij... als China
nogsteeds Taiwan claimt, kunnen ze dan eens overleggen wanneer de laatste
keer was dat er belasting is betaald door inwoners van die 'afvallige
provincie'?

Stefan