[OSM-talk-nl] Fietskaart : heen en weer, weer en heen

Stefan de Konink skinkie at xs4all.nl
Wed May 7 10:10:15 UTC 2008

On Wed, 7 May 2008, Lambertus wrote:

> Als je het hebt over het verzamelen van tracklogs dan ben ik het niet
> helemaal met jou eens. De fietskaart heeft hoogwaardige gegevens nodig
> (waar begint een fietspad, fietstunnels, wegbekleding, etc.). Deze
> gegevens haal je niet uit een tracklog, waarop het vaak al moeilijk te
> zien is of er een fietspad naast een weg ligt of niet.
>
> Mijns inziens kun je alleen een goede fietskaart maken wanneer er
> uitgebreide aantekeningen (mentaal/schriftelijk/foto/etc.) bij een
> tracklog meegeleverd worden tijdens het mappen ervan.

We zouden eens moeten kijken of we geen simpele telefoon of canon camera
met een flashkaartje van 4GB in opname stand kunnen zetten, die camera's
zijn volledig scriptbaar. Willen we het echt stoer maken, kunnen we
natuurlijk ook 3D omgevingen opslaan ;) Maar ik dacht eigenlijk meer aan
een GPS en amera voor op de fiets/koplamp die per inkomende GPS punt een
foto maakt.

Dan heb je als het meezit alle informatie. Lijkt me leuk om eens mee te
experimeteren.

> Verder komt de massa niet naar OSM toe zolang we nog niet beschikken
> over een route planner (hoe basic dan ook). Helaas vereist een
> routeplanner niet alleen veel ontwikkeluren maar meestal ook zware
> servers...

Kom op :) Daarvoor hebben we prolog uitgevonden ;)

Stefan