[OSM-talk-nl] aanpassingen aan 'foutje'-site

Richard Duivenvoorde rdmailings at duif.net
Fri May 16 17:00:36 BST 2008

Mensen,

ik heb wat gesleuteld de 'foutje'-site:
http://www.duif.net/osmfoutje

Zelf vind ik het allemaal nog wat stroef lopen, maar je kunt vanuit de
indexpagina zoomen naar een box, en dan van DIE box een (geo)rss-feed
opslaan.
Diezelfde georss ligt ook als een laag op de kaart (met de 50 recentste
aanpassingen). Hierdoor zijn de puntjes aan/doorklikbaar.

Ik wil ook zo'n feed maken voor je emailadres.

Je kunt nu een issue 'afsluiten'. Het gele 'bordje' wordt dan een groen
'vinkje'... Zo zijn afgesloten issues ook op de kaart te zien, en kun je
ze eventueel ook weer 'heropenen'.

Mijn idee is om het uiteindelijk (mits het gebruikt wordt :-) ) op
tile.openstreetmap.org te uit te rollen.
Ik heb bij dev nog wel even geopperd om dit uit te rollen, maar daar
heeft men de voorkeur aan ruby (wat ik (nog) niet spreek...). Ik maak me
ook wat zorgen over de benodigde sql...

Frederik stelde nog voor om een JOSM-plugin te schrijven, zodat evt
issues/notes ook in JOSM te zien kunnen zijn... Ideetje voor de toekomst?

Ok, kijken of er nieuwe issues bijkomen, en of er ook wel eens iets
wordt 'opgelost' ;-)

Opmerkingen/kritiek, ik hoor het wel.

Groet,
Richard Duivenvoorde

ps er is iets mis met de referenties van wat 'oude' issues. Die moeten
desnoods maar gesloten en opnieuw geopend worden....