[OSM-talk-nl] aanpassingen aan 'foutje'-site

Rob rob at coolbegin.com
Fri May 16 17:21:10 BST 2008

Complimenten Richard, het ziet er steeds beter uit

Op 16 mei 2008 18:00 heeft Richard Duivenvoorde <rdmailings at duif.net>
het volgende geschreven:
> Mensen,
>
> ik heb wat gesleuteld de 'foutje'-site:
> http://www.duif.net/osmfoutje
>
> Zelf vind ik het allemaal nog wat stroef lopen, maar je kunt vanuit de
> indexpagina zoomen naar een box, en dan van DIE box een (geo)rss-feed
> opslaan.
> Diezelfde georss ligt ook als een laag op de kaart (met de 50 recentste
> aanpassingen). Hierdoor zijn de puntjes aan/doorklikbaar.

ik zou het kwa userinterface straks splitsen (soort van tabblad achtige switch)
tab 1. voor de "leek"/gebruiker die een probleem wil melden (huidige
view met map)
tab 2. voor de osm'er die problemen wil oplossing / zich wel
abboneren, de list, url's enz

teveel tekst die niet relevant is voor een normale gebruiker maakt de
drempel weer hoger

> Ik wil ook zo'n feed maken voor je emailadres.

nice, dus je krijgt een email als er een isue is in je gebied ?

> Je kunt nu een issue 'afsluiten'. Het gele 'bordje' wordt dan een groen
> 'vinkje'... Zo zijn afgesloten issues ook op de kaart te zien, en kun je
> ze eventueel ook weer 'heropenen'.
>
> Mijn idee is om het uiteindelijk (mits het gebruikt wordt :-) ) op
> tile.openstreetmap.org te uit te rollen.
> Ik heb bij dev nog wel even geopperd om dit uit te rollen, maar daar
> heeft men de voorkeur aan ruby (wat ik (nog) niet spreek...). Ik maak me
> ook wat zorgen over de benodigde sql...

altijd weer dat ruby argument.. daarom hebben we een gelukkig een nl server ;)

als je hem gaat uitrollen op de nl server zou ik :
- alle overbodige layers verwijderen
- de kaart de resterende breedte van het scherm geven
- het helemaal engels houden (geen foutje meer) of switchable EN/ NL /
DE.. maar dat is veel werk
- activate drawingtool , iets meer uitleg hoe het werkt (hebben te
maken met leken, hoe sluit ik een area, ik weet het wel maar...)
- zooming met scroll wheel werkt nog niet

> Frederik stelde nog voor om een JOSM-plugin te schrijven, zodat evt
> issues/notes ook in JOSM te zien kunnen zijn... Ideetje voor de toekomst?

denk dat het dan nog beter gebruikt gaat worden

> Ok, kijken of er nieuwe issues bijkomen, en of er ook wel eens iets
> wordt 'opgelost' ;-)
>
> Opmerkingen/kritiek, ik hoor het wel.

bij deze