[OSM-talk-nl] Openbaar vervoer layer actief

Martijn van Oosterhout kleptog at gmail.com
Mon May 26 10:54:26 BST 2008

On Mon, May 26, 2008 at 10:27 AM, Gert Gremmen
<Administrator at ce-test.info> wrote:
> Exact, in een regio met zeker
> 50 verschillende lijnen kan je ook
> al niet meer toe met splitsen in
> local, regional and national,
> laat staan het onderscheid tussen
> bus tram trolley metro snelram, trein.
> Waar 3 of meer bussen dezelfde route rijden
> moeten we een manier vinden om deze
> aan te geven, bijvoorbeeld met 3 of 4 kleuren
> in een tracé, of zelfs 4+4 kleuren
> in een dashed pattern.
> Ook de forward en backward routes moeten in principe
> verschillend geplot (kunnen) worden.
> e.a. weer verschillend per layer (zoomlevel)

Heb jij ooit een kaart gezien dat dit probeert te doen? Hoe ziet het er uit?

Ik vraag mij af of het zinvol is om het allemaal tegeleijk te laten
zien. Misschien simpele lijnen maar dan als je je muis er over houdt
krijg je meer info. Google bijvoorbeeld laat alleen de haltes zien.

Ik denk dat wij wat creativer moeten zijn en niet alleen alle routes tekenen.

Mvg,
--
Martijn van Oosterhout <kleptog at gmail.com> http://svana.org/kleptog/