[OSM-talk-nl] Openbaar vervoer layer actief

Gert Gremmen Administrator at ce-test.info
Mon May 26 11:15:48 BST 2008

>Heb jij ooit een kaart gezien dat dit probeert te doen? Hoe ziet het er
uit?

Veel gedrukte buskaarten hebben 4-6 kleuren parallel op de meest drukke
trajecten Dat kan dus best op onze kaart. We moeten wat experimenteren,
en een muis info kan ook een optie zijn.
Voor het beoordelen van een geschikte buslijn is in eerste instantie
de grafische weergave het meest belangrijk, mn voor niet pc-gebruikers,
en mensen die -in the field- een printje  meenemen.

>Ik vraag mij af of het zinvol is om het allemaal tegeleijk te laten
>zien. Misschien simpele lijnen maar dan als je je muis er over houdt
>krijg je meer info. Google bijvoorbeeld laat alleen de haltes zien.

Vandaar mijn eerste ideeen over een aantal lagen en hun indeling/menu.

> Ik denk dat wij wat creativer moeten zijn en niet alleen alle routes
tekenen.

Inderdaad.

Mvg,
--