[OSM-talk-nl] friese tileserver

Theun theun.mail at gmail.com
Thu May 29 18:40:01 UTC 2008

Ok bedankt,

Nu ik toch hierover ben begonnen. Ik was eigenlijk nog steeds van plan om de
namen van de kanalen meren etc. nog aan te passen aan de Officiële lijst met
waternamen in Friesland ( zie
http://www.fryslan.nl/sjablonen/1/infotype/webpage/view.asp?objectID=17084).
Ik neem aan dat we deze officiële benamingen ook in de *name *tag van de
betreffende wateren willen hebben.
In geval van friese namen zal ik de nederlandse naam in de *name:nl* tag
zetten en vice versa.

Nog een opmerking over het renderen van de waternamen. Doordat de wateren
vanuit de AND import polygonen zijn, ook alle kanalen en vaarten, komt de
naam van een kanaal bij een wat bochtige tracé vaak heel ver van het water
op de kaart terecht (tenminste bij Mapnik, osmarenderer neemt ze volgens mij
niet mee).
Moeten we hier wat aan doen?
Mogelijkheden volgens mij:
- bug gefixt krijgen in Mapnik, ik neem tenminste aan dat een naam van een
polygoon in elk geval binnen de grenzen van het polygoon getoond moet
worden.
- kanalen en vaarten onderverdelen in kleinere polygonen zonder grote
bochten waardoor je grotere kans hebt dat de naam binnen het polygoon valt.

Groeten Theun,