[OSM-talk-nl] Contact met KPN gezocht

Stefan de Konink stefan at konink.de
Tue Nov 11 12:21:08 UTC 2008

Martijn Pannevis wrote:
> Stefan, ik snap wérkelijk niet waarom je opeens boos op mij bent?! Ten
> eerste heb ik momenteel niets met KPN of hun reclame's te maken. Verder
> neem ik aan dat je doelt op de prijs die Nulaz op Picnic heeft gewonnen?
> FYI:
> * Ik ben weg bij Nulaz.

Mijn excuses als ik je op persoonlijke titel aansprak. Zoals ik op het
eind al schreef doelde ik op Nulaz. En ja, het ging op de Picnic prijs.
Zoals de persoonlijke e-mailtjes van jouw heb ontvangen dacht ik dat dit
ook jouw toko was, als dat niet zo is vraag ik me af waar die mailtjes
van het oude Siemens gebouw dan over gingen.

> * Er zijn momenteel inderdaad meerdere LBS partijén, maar anderhalf jaar
> geleden was dat nog niet het geval.

Ik heb *nu* geen zin om uit te zoeken wie eerder was Nulaz of Bliin.
100% zeker weet ik dat de technologie van 'friendsserver' al jaren
eerder draaide. Maar dit gaat meer over het vermarkten van OpenStreetMap
en daar iets voor terug doen. Zoals mensen claimen dat KPN voor ons wat
zou (willen) terug doen behalve de naam noemen; ik bestrijd dat en geef
een direct voorbeeld.

> * Ik heb, toen ik bij Nulaz zat,  een open-source Cell-DB opgericht, die
> iedereen vrij mag gebruiken. Dat leek me relevante, te sharen data.

Na de broedplaats dag van de Digitale Pioniers heb ik direct geprobeerd
met Nulaz en Bliin contact op te nemen; Bliin heeft een initiele dump
gegeven van haar data. Maar niemand heeft de moeite genoemen terug te
bellen over de samenwerking, om bij het agentschap data te Wobben. Dat
vind ik persoonlijk *erg* jammer. Het is de core business van Nulaz en
Bliin zeker niet die van mij.

> * Nulaz heeft, iig toen ik er zat, nooit onder stoelen of banken
> gestoken dat ze OSM gebruiken.

Dat had er nog bij moeten komen ;) Maar goed, Nulaz kan ook dingen voor
OSM doen, o.a. traces etc. Waarom komt zoiets niet van de grond?

> Verder ben ik altijd gewoon bereikbaar per mail, en telefonisch, en snap
> ik niet wat ik je opeens heb misdaan.

Jij hebt niets misdaan, zoals ik al schreef ging het mij over een prijs
die aan *Nulaz* was uitgedeeld omdat ze 'innoverend' bezig zijn. Ik
bestrijd dat. Daarbij zie ik dat Nulaz 'innoveert' met OpenStreetMap
maar nu niet direct de partij is geweest waar data naar heen en weer
gaat. Je zou toch zeggen, partij X gebruikt technologie Y wint prijs met
technologie Y, zorgt iig dat mensen van technologie Y blij worden.

...oftewel ik had het best aardig gevonden als Nulaz een borrel had
georganiseerd, eigen initiatief enzo.

Stefan

p.s gaat nu KPN bellen