[OSM-talk-nl] Crossing roads

Lambertus osm at na1400.info
Wed Nov 19 16:47:11 UTC 2008

Volgens mij is het de bedoeling dat alle fysiek rakende verbindingen (op
hetzelfde niveau) ook daadwerkelijk één of merdere gezamelijk node
krijgen. Er is zelfs een (wellicht dubbelop) node
railroad=level_crossing. Ways die elkaar op verschillende niveaus
kruisen en elkaar dus fysiek niet raken krijgen geen gezamelijke nodes.

Voor een router is het overigens ook handig om te weten dat een weg een
treinspoor kruist, jou navigatie apparaat zou jou hiervoor kunnen
waarschuwen opdat je even beter oplet bijvoorbeeld.