[OSM-talk-nl] amenity=college

Freek freek_osm at vanwal.nl
Mon Nov 24 20:52:53 GMT 2008

On Monday 24 November 2008, Ben Laenen wrote:

> TSO is wel voor het gehele secundair, niet enkel de derde graad.

Daarom noemde ik het expliciet, MBO in Nederland is voor grofweg 17-19 jarigen
en komt na een middelbare schoolopleiding (VMBO, vroeger mavo).

> Blijkbaar worden die ook college genoemd
> http://en.wikipedia.org/wiki/City_Technology_College
> maar ik weet niet hoe dat gebruik is in OSM. Dat kan je beter aan mensen
> in Engeland vragen :-) Maar als je de pagina leest zijn van alle 15
> city technology colleges al 12 "academies" geworden nu.
>
> Maar naar mijn gevoel is college toch voornamelijk voor het "tertiair"
> (wat in België dus hogeschool is)

"Tertiair" zijnde onderwijs na de middelbare school, neem ik aan.

> Ik heb alleszins geen weet van dergelijke scholen.
>
> Maar omdat er maar 3 middelbare scholen zijn die in het Engels "college"
> denk ik best dat je daar geen rekening mee houdt en die MBO's ook
> gewoon met school tagt.

Het gaat niet om middelbare scholen, die horen m.i. inderdaad onder
amenity=school thuis. MBO is geen middelbare school, althans zo wordt die
niet gezien in Nederland.

--
Freek