[OSM-talk-nl] fietsen door de Ijtunnel

Lambertus osm at na1400.info
Mon Sep 8 09:28:29 UTC 2008

Ook op de talk list (in het openstreetmap routing service draadje) is
een discussie over wat wel en niet per default toegestaan is op de
verschillende wegtypes (welke ook weer verschillen per land). Deze
default eigenschappen zouden dan niet getagd hoeven te worden,
afwijkingen daarentegen expliciet wel.

Een lijst met (voor routering belangrijke) default wegeigenschappen is
hier:
<http://wiki.openstreetmap.org/index.php/OSM_tags_for_routing/Access-Restrictions>
<http://wiki.openstreetmap.org/index.php/OSM_tags_for_routing/Maxspeed>

Access restriction zijn overigens universeel toepasbaar op alle type
wegen, dus bijv. hgv=no kun je op welke weg toepassen.