[OSM-talk-nl] fietsknooppunt

Lambert Carsten lhc.osm at solcon.nl
Sun Sep 14 14:36:51 UTC 2008

On Sunday 14 September 2008 15:37:24 Ldp wrote:

> Wat ik nu doe, stel het volgende idee:
>
> 70----80-80----90
>
> Het uitgangspunt is dat je op een knooppunt afrijdt, en bij het eerste
> het beste knooppuntbordje de route naar het volgende knooppunt gaat
> volgen. Zo zijn de knooppunten (zoals ik ze ken) ook bebordt.
>
> Dus als je van 70 naar 80 rijdt, ga je bij het linker bordje 80 al de
> route naar 90 volgen, maar als je van 90 naar 70 gaat, ga je bij het
> rechter bordje 80 de route naar 70 volgen.
>
> Relatie 1 loopt dus van 70----80-80, waarbij het stukje 80-80 een
> [...]
Knap ingewikkeld maar Ik geloof dat ik het begrijp, ook als ik naar dat
voorbeeld in België kijk. Ik betwijfel of deze oplossing het op termijn
overleeft, maar bedankt!
Gelukkig (!) heb ik maar één route om in te voeren :-)

Het gevoel bekruipt mij dat het voldoende moet zijn om de knooppunten in te
voeren en dat de eigenlijke routes zelf door een routeplanner moeten worden
berekend. Dat lijkt mij juist de hele idee van een knooppunten netwerk in
plaats van een route netwerk. Maar goed dat is een heel ander discussie voor
een andere keer.

Lambert