[OSM-talk-nl] fietsknooppunt

Lennard ldp at xs4all.nl
Sun Sep 14 17:13:47 UTC 2008

Lambert Carsten wrote:

> Knap ingewikkeld maar Ik geloof dat ik het begrijp, ook als ik naar dat

Ik heb ook niet gezegd dat het simpel was, en ik moest het ook even door
hebben.

> voorbeeld in België kijk. Ik betwijfel of deze oplossing het op termijn
> overleeft, maar bedankt!

Inderdaad, de volgende Briljante[tm] oplossing zal vast al om de hoek
liggen.

> Gelukkig (!) heb ik maar één route om in te voeren :-)

Dat dacht ik ook toen ik er pas geleden mee begon, en nu ben ik een
slordige 29 knooppuntenrelaties, en wat stukken van lcn's en ncn's verder.

> Het gevoel bekruipt mij dat het voldoende moet zijn om de knooppunten in te
> voeren en dat de eigenlijke routes zelf door een routeplanner moeten worden
> berekend. Dat lijkt mij juist de hele idee van een knooppunten netwerk in
> plaats van een route netwerk. Maar goed dat is een heel ander discussie voor
> een andere keer.

Dat zou ook kunnen, maar dan zul je niet per definitie gerouteerd worden
over de wegen die bedoeld zijn in het knooppuntennetwerk, en mis je
wellicht wat toeristische trekpleisters of uitzichten.

--
Lennard