[OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

Gert Gremmen g.gremmen at cetest.nl
Tue Sep 16 07:39:05 UTC 2008

OSM keizer koning admiraal
Editen kunnen we allemaal.

Jongens dit kan toch helemaal niet.
De kracht van Wikipedia en OSM ligt in de vrijheid om mee te
doen zonder drempels.

Steek je energie in middelen om
gekluns en fraude en terug te kunnen draaien.

We kunnen dat wel regionaal organiseren, met
een coördinator om onzuiverheden te verifieren,
maar met uitsluitend doel  om achteraf iest terug te kunnen
draaien.

Om te beginnen moeten we een daily diff draaien EN bewaren !!!!
Dan moet er een tool komen om per tijd-slot datum-slot
per editor wijzigingen terug te draaien.

Verder moet zo'n tool markeringen  aanbrengen op de boudaries
van de wijzigingen die deze aanbrengt, zodat de edits die op basis
van foute data zijn gemaakt , en nu -in de lucht hangen- kunnen
worden gevonden.

Gert Gremmen

Openstreetmap.nl  (alias: cetest)