[OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

Stefan de Konink skinkie at xs4all.nl
Tue Sep 16 07:30:13 UTC 2008

On Tue, 16 Sep 2008, Myckel Habets wrote:

> Hoofdmoderator? (Of een Linus Torvalds, die zich ook zo gedraagt en
> iedereen accepteert als dusdanig).

Ik zou het per 'gebied' willen delegeren. Dus Geert aan top als Koning van
de lage landen (= werkgroep tagging), en een aantal verantwoordelijken
voor gebieden.

> Ik heb dergelijke uitspraak ook vorig jaar gedaan, op de mapping party
> in Amsterdam, alleen noemde ik het geen dictator, maar een mapping groep
> (er is dan ook niet een persoon verantwoordelijk, maar de gehele groep
> (4 a 5 personen) moet uit problemen komen). Ik denk dat dit er ook voor
> zorgt dat als de dictator "even geen tijd heeft", dingen niet blijven
> liggen. Het is en blijft een vrijwilligersproject en dit soort dingen
> kunnen dan veel tijd gaan opnemen. Ik denk dat je de
> verantwoordelijkheid en regie niet bij een persoon moet leggen.

;) Vul het in zoals je wilt ;) Een vijfkoppige draak mag je het ook noemen
;)

> Daarnaast kan de opzet per gebied verschillen. In kleine dorpen kan
> goed met het "dictator"-idee gewerkt worden. In grote steden zie ik
> liever mapping groepen.

...als het meer mensen het een goed idee vinden, moeten we maar eens een
opzetje maken :)

Stefan