[OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Tue Sep 16 11:17:00 UTC 2008

Op 16 sep 2008, om 13:02 heeft Tijn Buijs het volgende geschreven:
> [..]
> Ja, goed punt, dat moet wel voorkomen worden. Maar die "dictators"
> worden natuurlijk niet zomaar aangenomen. Ik neem aan dat het mensen
> worden die hun sporen al verdiend hebben binnen OSM.
> Ik denk dat er gestemd moet worden wie er de "dictator" wordt. En 1x
> in
> de zoveel tijd (half jaar? jaar?) een ander persoon die in die functie
> zit. Dan heb je niet het probleem dat ze zich elitair gaan voelen en
> gedragen en kunnen nieuwe mappers ook dictator worden.
> Of is dit een slecht idee?

Dictators worden niet gekozen, maar wijzen zichzelf aan. Als je een
democratisch systeem gaat introduceren, zoals jij voorstelt, dan
verzak je helemaal in een moeras van ellende: stemprocedures, de
bijbehorende uitvoerende en wetgevende 'machten' - daar ontkom je dan
ook niet aan, wie gaat dat doen?
De do-ocracy die we nu hebben zal dan zo slecht nog niet blijken te
zijn geweest...

Martijn

--
martijn van exel -+- mvexel at gmail.com -+- http://www.schaaltreinen.nl/