[OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

Geert Schuring geert at schuring.eu
Tue Sep 16 14:44:29 UTC 2008

> OSM keizer koning admiraal
> Editen kunnen we allemaal.

Precies... we kunnen vanalles verzinnen, maar aant eind vant verhaal kan
iedere kluns via potlatch doen wattie wil. Daar kunnen we niet omheen.

> Steek je energie in middelen om
> gekluns en fraude en terug te kunnen draaien.
>
> We kunnen dat wel regionaal organiseren, met
> een coördinator om onzuiverheden te verifieren,
> maar met uitsluitend doel  om achteraf iest terug te kunnen
> draaien.

Dat is exact wat ik al een tijdje doe. Ik heb mezelf op de volgende manier
tot moderator van Ede verheven:

- Ik heb in ITO OSM Mapper [1] een area gedefinieerd waar Ede binnen valt.
- vervolgens heb ik de RSS feed van die area toegevoegd aan m'n Rss reader.
- elke keer als iemand iets aanpast in Ede krijg ik een notificatie met een
link naar ITO OSM Mapper [1] waar een overzicht van de nodes en ways die
zijn aangepast is te zien.

Het enige wat ik nog mis is een duidelijk overzicht van de changes aan die
nodes/ways/relations. Nu zie ik alleen welke er aangepast zijn, niet wat er
precies gewijzigd is.

Geert.

[1] http://www.itoworld.com/