[OSM-talk-nl] Fietsknooppunten en naamgeving

Gert Gremmen g.gremmen at cetest.nl
Sat Sep 27 21:04:58 UTC 2008

Lennard

Je doet een beetje flauw, met OSM bedoelde
ik de dbase zonder relaties, dat hoorde je te begrijpen.

Inderdaad zijn dat goede kandidaten voor relaties.

Er is natuurlijk nog geen OSM-datanorm, dat is jouw gevoel voor orde
die dat vindt. Ik neem aan dat je niet de wiskundige soort normalisatie
bedoeld.

Die naam tussen twee netwerken is helemaal niet nodig, maar ook niet
hinderlijk (zolang die niet geplot wordt). Inderdaad is dat hulpdata
voor
de editor. Van mij blijven die stukjes naamloos, omdat ze die ook niet
hebben.

herzien.
Ja, maar dat begrijp ik niet; welke normalisatie, er moet dan
een duidelijk voordeel zijn beschreven , ergens.

Jawel, redundant omdat zowel de way als de knooppunten nu in de route
relatie
terecht komen, niet heel erg, maar wel redundant.
Helder , OK, maar waar zit de exacte winst, en voor wie ???

Je noemt nu route relaties en netwerk en route-netwerkrelaties relaties.
Is die laatste hetzelfde als de (nieuwe) netwerk-relatie

type = network
network = rcn
name = ....

Hoe zie je dat dan duidelijker dan nu ???

Waar las je dat ?? Inderdaad een rotstreek ??
In MiddenDelfland en Hoekschewaard mis ik ook wel eens bordjes
maar dat deed mij toch aan slordigheid en vandalisme denken.

Samenvattend zoals ik je voorstel begrijp :

Ok, dus een tree van in omgekeerde hierarchy :

- nodes en ways untagged behalve de bordjes rcn-ref=xx
-- route relatie ways + nodes : alleen note = xx-yy
--- netwerk relatie : lijst met route relaties + name

Gert Gremmen

Openstreetmap.nl  (alias: cetest)