[OSM-talk-nl] Steden/dorpen

Lennard ldp at xs4all.nl
Mon Apr 6 08:03:14 UTC 2009

Floris Looijesteijn wrote:

> zeker maar een 'dorp' van 99.999 inwoners zou er toch echt wel uit moeten
> springen op de kaart. maar laten we eugene's voorstel eens op
> tile.openstreetmap.nl doorvoeren.

Enkele praktische problemen:

1) De population tag wordt nu niet geïmporteerd in de postgresql db. Dit
is simpel op te lossen door deze toe te voegen aan de lijst met mee te
nemen tags.

2) De stylesheet is nu een relatief simpele copy van de osm.xml die ook
gebruikt wordt op de internationale kaart. Deze aanpassen is mogelijk,
maar moet dan elke keer opnieuw gedaan worden als de osm.xml wordt
geüpdate met een nieuwere versie. Ik wil me daar wel voor inzetten, want
we trekken de stijlen nu ook niet elke week gelijk.

3) Nog veel plaatsen hebben geen population[*], en er zitten ook
niet-numerieke populationtags tussen. In het eerste geval kun je ze
volgens de oude regels renderen, en het tweede moet eruit gefilterd
worden, anders kan de conversie text->integer falen.

[*] Data, uitgaande van een recente planet-nl.osm (dus ook stukken van
België en Duitsland)

10131	place=* (totaal)
2803	place=* met population

54	city met population