[OSM-talk-nl] Steden/dorpen

Floris Looijesteijn osm at floris.nu
Sun Apr 5 15:25:20 UTC 2009

Ik heb de wiki aangepast. Volgens mij klopte het verhaal in je mail niet
helemaal dus iemand nog een second opinion?

city
Stad met meer dan 100.000 inwoners

town
Stad of dorp met meer dan 10.000 maar minder dan 100.000 inwoners

village
Dorp aangeduid met een blauw naambord met witte letters maar minder dan
10.000 inwoners

hamlet
Dorp of buurtschap aangeduid met wit naambord blauwe letters (Bij post
geen eigen plaats vermelding)

suburb
Niet in gebruik in Nederland, gebruik voor wijken: landuse=residential en
een 'name'-tag

groet,
floris