[OSM-talk-nl] wegen op industrieterrein

Lambertus osm at na1400.info
Wed Apr 8 07:29:49 UTC 2009

Ik vind het onderscheid tussen residential en unclassified ook erg
lastig te bepalen (of ik mis er de juiste parameters voor). Het
resultaat is dus dat ik alle laagste weggetjes (service even niet
meegerekend) zowel binnen als buiten de bebouwde kom als unclassified tag.

Mijn reden: Het is voor heel veel straten niet eenvoudig te zeggen dit
is industrieel dan wel residential en welke mate van bebouwing
highway=residential verdient is my ook onduidelijk. Voor het bepalen van
binnen en buiten de bebouwde kom is een administrative= tag goed te
gebruiken dus aan die kant zie ik ook geen reden om het laagste deel van
het wegen netwerk op te splitsen in residential/unclassified.