[OSM-talk-nl] dorpscentrum verzopen

Lennard ldp at xs4all.nl
Wed Apr 29 16:42:21 UTC 2009

ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen wrote:

> En als je er dan iets aan wijzigt (met Potlatch) dan staat de boel
> weer onderwater....

Ik zie niet in wat de editor ermee te maken heeft. De boel staat ook
niet onder water in de database, slechts op dit moment in de rendering.
De data boet niets aan waarde in.

> Ik heb de meerwaarde nog niet ontdekt.
> Regelmatig kom ik mismaakte relaties tegen,

Ik denk dat dat vaak zal komen door onbekendheid met de juiste tagging.

> Of relaties die geen relatie hebben met de werkelijkheid,
> Maar er zijn omdat " het kan " .

Als er geen relatie met de werkelijkheid is, dan maakt het ook niet uit
of het een relatie is of een polygon of een way. Het hoort dan niet in
de OSM db.

--
Lennard