[OSM-talk-nl] dorpscentrum verzopen

Lennard ldp at xs4all.nl
Wed Apr 29 16:46:24 UTC 2009

Sebastiaan Lampo wrote:

> Ik heb een enigszins verwant probleem.
> 2 gebouwen delen dezelfde muur, maar ik wil ze apart een naam kunnen
> geven. het gaan om een oranjerie en een galerij van het kasteel
> alden-biesen bij Bilzen.
>
> - maak ik 2 gesloten lussen voor elk gebouw, waarbij ik de nodes
> hergebruik? (hoe doe je dat netjes in JOSM/potlatch?)

Deze dus.

In JOSM: begin met het tekenen van het 2e gebouw, en hergebruik de nodes
  van het eerste gebouw. Zo maak je dan een closed way (=polygon) voor
het 2e gebouw. Ik neem aan dat het in Potlatch net zo gaat.

> - teken ik alle muren en maak er dan gebouwen van met relaties, zodat
> er geen 2 "segmenten" op elkaar liggen?

Waarom zouden er geen 2 "segmenten" op elkaar mogen liggen? De gebouwen
zullen vast ook een muur delen?

--
Lennard