[OSM-talk-nl] een amsterdam zonder keep right issues - bijna dan

Rejo Zenger osm-talk-nl at subs.krikkit.nl
Sun Aug 2 19:23:14 UTC 2009

Hi,

Ik heb de laatste paar weken gewerkt aan het wegwerken van Keep Right
issues binnen de A10 ring van Amsterdam. Dat is best gelukt, er zijn nog
wat dingen die ik niet kan oplossen zonder er langs te fietsen of omdat
ik domweg niet weet hoe ik het moet oplossen.

Op dit moment zijn er geen issues meer voor:

 - non-closed ways
 - deprecated tags
 - missing tags
 - motorways without ref
 - places of worship without religion
 - ways without nodes
 - railway crossings without tag
 - wrongly used railway crossing tag
 - relations without type
 - overlapping ways
 - loopings
 - misspelled tags
 -

Anderhalve issues bestaan er nog voor:

 - Voor "dead-ended one-ways" is er een issue [1] bij het Amstel station
   in de buurt. Dat is domweg het begin van een fietspad dat kilometers
   eerder hoort te beginnen. Ga ik ooit eens fix0ren.

 - Er is een issue voor "ways without nodes", zie [2]. Geen idee hoe dat
   gedaan hoort te worden. Een way over de area's? Iets anders? Iemand?

 - Er is een "fixme tagged item" voor iets dat ik gewoon eens ter plekke
   moet beoordelen. Het gaat om een klein stukje van de tram rails bij
   het Centraal Station in de buurt, zie [3].

 - Er is een "intersections without junctions" issue aan de Sixhavenweg,
   vlakbij de aanlegstijger van de veerpont bij het Centraal Station.
   Zie [4]. Onsite survey nodig.

 - Er zijn nog drie "layer conflicts" op verschillende plaatsen en op
   een manier waarvan ik niet weet hoe ik het hoor op te lossen. [5]

 - Er zijn nog twee "motorways connected directly" bij het Amstel
   Business Park in de buurt, zie [5]. Kan ik niet oplossen zonder er
   even te kijken. Komt nog wel eens.

Er zijn nog veel issues voor dingen die minder belangrijk vind:

 - De "almost-junctions". Het probleem is dat veel ervan gewoon false
   positives zijn of op zijn minst een on-site survey vereisen.

 - De "point of interest without name" issues. Persoonlijk vind ik deze
   categorie een stuk minder interesant, tenzij we hier iets structureel
   voor weten te bedenken. Slechts hier en daar eens een kroeg aanwijzen
   vind ik niet erg boeiend (niet om te doen, niet in gebruik).

Dus. Als iemand de opstaande issues weet op te lossen (uitgezonderd de
laatste twee categorieen), dan graag. Ik zal verder vanaf nu nieuwe
issues proberen bij te houden, zodat het er niet meer meer worden.

Ciao!

[1] http://keepright.ipax.at/report_map.php?error=11991
[2] http://keepright.ipax.at/report_map.php?error=4561246
    http://keepright.ipax.at/report_map.php?error=4561245