[OSM-talk-nl] een amsterdam zonder keep right issues - bijna?dan

Lambert Carsten lhc.osm at solcon.nl
Fri Aug 7 15:03:11 UTC 2009

On Friday 07 August 2009 11:32:07 Rejo Zenger wrote:
> ++ 06/08/09 13:07 +0200 - Lambert Carsten:

> Ok. Als je er alleen een way van zou maken, zou je dan voor perrons aan
> beide kanten een way maken, dus voor beide sporen? In het onderhavige
> geval komt namelijk de trap in het midden van het perron omhoog. Aan het
> eind van de roltrap kun je naar links voor het ene perron, rechts naar
> het andere. Of maak je een enkele way (met ref's naar beide sporen)? If
> so, hoe komt de trap daar dan aan?
Met dat soort details hou ik mij niet bezig. Als fietser erger ik mij aan al
die mini vluchtheuvels en wat niet al. Die teken ik ook allemaal niet. Dat de
trap midden in het perron omhoog komt is niet wezenlijk. Wel dat er daar
ergens een mogelijkheid is om op het perron te komen.
Op een perron kun je over de hele lengte van de ene kant naar de andere
kant 'oversteken'. Een 'way' is dus voldoende. Twee 'ways' klopt niet want
dan moet je bij wijze van spreken een liggende ladder tekenen, onzin
natuurlijk.

Trouwens over die T kruisingen met verschillende layers is er ook een 'thread'
op de algemene talk list (subject: Layer transitions):
http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk/2009-July/039217.html
Nog niemand heeft zich gemeld als voorstander van die regel!

Lambert Carsten