[OSM-talk-nl] een amsterdam zonder keep right issues - bijna?dan

Rejo Zenger osm-talk-nl at subs.krikkit.nl
Fri Aug 7 09:32:07 UTC 2009

++ 06/08/09 13:07 +0200 - Lambert Carsten:

>Ik zie de toegevoegde waarde van een perron als area niet. Integendeel het
>maakt al die 'ways' die erop aansluiten nodeloos ingewikkeld. De mapfeatures
>geeft aan dat het kan (als area aanmerken:"especially wider ones") maar ik
>zie daar nauwelijks een discussie over dus het lijkt niet erg doordacht.
>http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:railway=platform

Ok. Als je er alleen een way van zou maken, zou je dan voor perrons aan
beide kanten een way maken, dus voor beide sporen? In het onderhavige
geval komt namelijk de trap in het midden van het perron omhoog. Aan het
eind van de roltrap kun je naar links voor het ene perron, rechts naar
het andere. Of maak je een enkele way (met ref's naar beide sporen)? If
so, hoe komt de trap daar dan aan?

>Die afkortingen weer.. !?  :)

Object nummers.

--